Tuo asiantuntijuutesi esiin Edilexissä

Edilexin käyttövinkki

Katso muut Edilexin käyttövinkit

Edilexissä kirjoitus saavuttaa lukijansa parhaiten Asiantuntija kirjoittaa

Edilex on Suomen johtava sähköinen lakitietopalvelu, jolla on kymmeniä tuhansia käyttäjiä. Edilex tavoittaa juridiikan ammattilaiset niin yksityissektorilla, julkishallinnossa kuin yliopistomaailmassakin. Edilex tarjoaa nopean ja luotettavan julkaisukanavan sekä laajan yleisön juridisille kirjoituksille.

Artikkelit ja oikeustapauskommentit

Voit kirjoittaa Edilexin Lakikirjastossa julkaistavan artikkelin, jonka tulee käsitellä oikeudellista kysymystä ja täyttää tieteellisen kirjoittamisen kriteerit. Lisäksi kirjoittajalla tulee olla koulutuksensa ja kokemuksensa puolesta edellytykset kirjoittaa valitsemastaan aiheesta. Voimme hoitaa myös referee-menettelyn.

Oikeustieteellisten artikkelien lisäksi julkaisemme oikeustapauskommentteja sekä käytännönläheisiä asiantuntijakirjoituksia vireillä olevasta tai tuoreesta säädöshankkeesta.

Vierashuone

Voit myös kirjoittaa lyhyemmän ajankohtaisen kirjoituksen Edilexin Vierashuoneeseen, joka tarjoaa asiantuntijoille tilaisuuden julkaista lyhyitä kolumnityyppisiä asiantuntijakirjoituksia tärkeiksi ja ajankohtaisiksi kokemistaan teemoista, joihin liittyy juridinen näkökulma. Lukijoiden on hyvä olla tietoisia siitä, etteivät Vierashuone-kirjoitukset välttämättä vastaa Edilex-toimituksen kantaa asiaan. Vierashuone-kirjoituksista ei makseta julkaisupalkkiota ja ne julkaistaan avoimena, jolloin niitä voi jakaa eteenpäin.

Ota yhteyttä

Kun kirjoitat Edilexiin, on käytössäsi Edita Publishing Oy:n osaaminen lakitiedon kustantamisessa. Edilexin toimittajista suuri osa on koulutukseltaan juristeja. Hoidamme kirjoitusten oikoluvun ja teknisen käsittelyn ammattitaitoisesti ja nopeasti. Kirjoitukseen liittyvistä oikeuksista, kirjoituspalkkiosta ja muista yksityiskohdista sovitaan tapauskohtaisesti. Lue lisää.

Jos olet kiinnostunut julkaisemaan oikeustieteellisen tai muuten lakitietoon liittyvän kirjoituksesi Edilexissä, ota yhteyttä Edilex-toimitukseen.